Sunday, October 31, 2010

gula merah sama tak rasa dia macam gula-gula hacks??

tadi mak suruh pergi gula merah dekat kedai, tapi ezan nie malas kalau nak pergi kedai, walaupun kedai runcit tue depan umah jew, hikhik

lepas tue, punyalah malas nak berjalan gi kedai, ezan panggillah adik sepupu suruh tolong pergi kedai, umur dia 6 tahun dan berjantina lelaki yea.

ezan : kimie meh sini jap, tolong akak pergi kedai beli gula merah.

kimie : nak beli apa?

ezan : pergi kedai cakap dekat abang tue nak beli gula merah 2 ringgit ok. ingat tak apa akak cakap nie? cuba ulang jap nak beli apa.

kimie : beli gula merah 2 ringgit.

ezan : haa...dah cepat pergi beli, nah amik nie duitnya

kimie : okey. (sambil dia jalan pergi kedai, mulut dia tak habis-habis dok menghafal gula merah)

lepas dia dah beli tue dia balik rumah

kimie : kak nah nie gulanya.

ezan : mana gulanya? *blur sekejap sebab kimie tunjuk dekat aku gula-gula hacks

ezan : tak ada pun gula merah, nie gula-gula hacks yang kau beli, kau cakap nak beli apa dengan abang kedai tue??

kimie : kita cakap nak beli gula-gula merah 2 ringgit, lepas tue abang tue bagilah kita gula-gula nie.

ezan : haaaaa???  bukan gula-gula merahlah, gula merah sayang! tak pasal-pasal aku kena pergi jugak kedai tue tukar balik.


24 comments:

  1. HAH bagos, mak suruh kakak, kakak suruh adik. hambikkk dpt gula gula hacks. mana taw kot kOt org rumah mengidam Hacks ke kan XP

    ReplyDelete
  2. gahahaha..sengal..xpasal2 gula merah same ngan gula2 hack yang pembalut warne merah :P


    latest entri:

    widget yang wajib,harus serta tak perlu ada dalam blog

    ReplyDelete
  3. Sebelum tu nak gelak dulu.. hi.hi.hi... lain kali tulis kat kertas, kan senang budak tu...

    ReplyDelete
  4. bijak2.... don't try this at home...
    hehehe

    ReplyDelete
  5. hahaha...sian, adik tu baru pertama kali beli gula merah le tu..ngeh3 :P

    ReplyDelete
  6. haha...gula2 merah pulak jadinya... yang jual tu pon satu... adehhh...

    ReplyDelete
  7. penjual tak salah..sebab dah kimie guna perkataan 'gula-gula' bukan 'gula'.lain kali sebut 'red sugar'.hihi

    ReplyDelete
  8. slm ezan..sori tlis kat cni..kt shoutmix awk
    sy nk sent tapi die kate kene band ip address sy..
    mmg kene banned ke??

    ReplyDelete
  9. @I.Hazwani

    ahaha
    kakak pemalas tue
    yang suruh adik
    last2 kena pergi beli sendiri :)

    ReplyDelete
  10. @nas

    kimie tue pandai sangat sebut gula-gula merah!

    ReplyDelete
  11. @Fuziani JSR

    ehehe, ingatkan dia ingat, sebab 1 barang jew suruh beli, lain kali nak bagi kertas kat dia, haha

    ReplyDelete
  12. @akmafaizal

    ehehe..dia sebut gula-gula merah, tue yang dapat gula-gula hacks :)

    ReplyDelete
  13. @si biskut

    ahahaha...yeah, kesimpulannya kimie dengan penjual yang salah, haha

    ReplyDelete
  14. hahaa... atlast, kena jgk pi kedai kan? :D

    ReplyDelete
  15. HAHHA..

    *pengjaran di sini. rajin²kanlah kaki kita tuk melangkah kehadapan ye kwn² ;P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails