Monday, October 25, 2010

siapa nak kucing nie, angkat tangan cepat!

semalam masa duduk lepak-lepak dengan dania dekat rumah, tiba-tiba ada suara anak kucing mengeowww! aku pandang dania, ingatkan dia yang mengeowww..tapi dia geleng kepala, hehe tipu jew.. tiba-tiba intai kat luar, tengok sekor anak kucing datang kat umah, dalam hati bermonolog sendiri "lah kucing orang nie kew, kata kurung kucing kat umah, tapi nie terlepas gi umah aku apa cite!"

kalau korang tengok kucing dia nie, macam tak cukup makan kot, lapar giler-giler la, aku cakap lah kat kucing tue " apa tuan kau tak bagi makan ke kat kau nie?" tapi hati nie walaupun geram dengan tuan kucing tue, tapi binatang kan, aku bukan lah sekejam itu, kesian tengok mengeow jew kejenya, aku pown amik lah makanan dania, bagi dekat dia, wah teruja giler tengok dia makan, dengan lahapnya, aku nak pegang makanan dia, dia marah kot.ehehe tapi sayang terlupa nak snap gambar time dia makan!

yang bestnya dania, asik ikut jew kucing tue pergi mana, dia macam mengawasi jew setiap tingkah laku kucing tue, pas jew habis makan, dia masuk dalam rumah aku, lepak kejap atas sofa, lepas tue, aku biarkan sekejap, dalan 1 jam tue, aku hantar dia keluar rumah dan cakap kat dia pergi balik rumah, takut lah nanti tuan dia cakap aku nak culik pulak kucing dia nanti!


dania memandang dengan tidak puas hati, hehe


nie lah kucing yang mengeoww tue :)



lepas kenyang, lepak kejap atas kusyen empuk, hikhik



tengok, dania sedang mengawasi kucing nie :)





21 comments:

  1. hai! salam.
    umm dania tu persian cat kan?
    smela kite punye kucing =)

    ReplyDelete
  2. nak jugak!!!!hihihi...

    dulu ader bela tuceng...tp da mati..sedey..lom ader yang menggantikan tmpat tippiE...huhuu

    ReplyDelete
  3. sape nama dia sume neh...ada nama tak???

    ReplyDelete
  4. ala comelnyer...nak jugakla kucing nie...

    ReplyDelete
  5. cian kucin tu :(

    dania tu jeles kot hihih

    ReplyDelete
  6. comey tapi kiter tak suker kucing..

    ReplyDelete
  7. comel giloss..
    nak nak nak...
    hehee~
    :DD

    ReplyDelete
  8. garangnya muker dia.
    kalo jaga elok nie mestie besar.
    baka besar nie.
    so gorgeous

    ReplyDelete
  9. @♥baby fiy♥

    eh, bukan persian lah, dania tue kucing biasa jew, hehe DLH :)

    ReplyDelete
  10. @ctpayong

    yg kucing kecik tue, orang lain punya, yang lagi sekor tue kucing ezan, nama dia dania :)

    ReplyDelete
  11. @meowwmania

    ehehe, yup dania memang jeles giler, sampai dia tampar ari tue muka kucing tue

    ReplyDelete
  12. @Misz Pinkie Winkie

    lin tue lah, tp nk wat mcm mana, tuan dia tak hirau pun makan minum kucing dia, sampai dtg pun dtg umah org

    ReplyDelete
  13. cantik kucing tu kan,busuk tak taik dia?

    ReplyDelete
  14. biskut pon ada kucing...nama nya Fishball.

    ReplyDelete
  15. ta suke..tkot!!kat umah pun selalu de ucing mengacau,ayooiiiii

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails