Saturday, November 6, 2010

dania dan garfield- garfield

budak gemuk nie, dah pandai pilih makan, sekarang asik nak makan ayam jew, RC ngan BW sikit jew dia jamah, tapi kalau bg ayam rebus, laju jem dia makan. dania sayang, kamu tak boleh makan tiap-tiap hari ayam, nanti kalau dah obesiti siapa yang susah??

dah besar-besar pun minum susu lagi, air kosong sikit pun dai tak nak jamah. tengah syok-syok dania makan, tiba-tiba ada bunyi kucing mengeow..nak tau siapa dia?


nie lah dia orangnya, hehe nie kucing stray dekat belakang rumah ezan. ezan bagi dia nama garfield, selalu dia akan tunggu dekat tingkap umah ezan nak mintak makan. pandai dia berdiri.


dania, mengusha garfield, terbantut dia nak makan, sebab ada kucing lain tengah mengintai dia, hihi

tengok tue, mia pandang garfield. garfield tue sikit pun tak kisah dekat mia, dia buat tak nampak jew :)

sepatutnya dorang nie ada 5 beradik, tapi 3 dah tak nampak bayang, so tinggallah 2 nie jew, yg belakang namanya garfield jugak..haha diorang nie sebenarnya kucing jiran ezan, tapi jiran ezan dah pindah, so diorang pun ditinggalkan begitu sahaja, kesiankan.

tengok, mia nie siap keluarkan kepala dekat tingkap, tak puas tengok garfield kat luar rumah tue

 kesian tengok diorang lapar, bagi sikit kibbles dengan ayam rebus tadi, garfield yang lagi sekor tue takut sikit dengan orang, so dia tak berani nak dekat, cuma yang nie jew manja dengan ezan.

bila aku bangun, barulah lagi sekor tue datang nak makan sekali. sekor jantan, sekor betina. nielah dia keluarga garfield.


lastly gambar mia :)












4 comments:

  1. ouh...comel nya dania...hehe.. ;D

    ReplyDelete
  2. kesiannye diorg.. xpatot btol owner dia men tggl cmtu.. dania pon kesian jgk la tu. tu sbb dia rajin men 'usha'. naseb ezan ni baik orgnye.. hanya Allah je yg dpt bls jasa baik ezan kat diorg tu.. (so touching bl tgk kucen kn tggl cmtuuuuuuu)

    ReplyDelete
  3. huhu... nk bela kucing jugak... =(

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan ezan..:)
    i follow u ya..;)
    banyak nyer cat ezan,aida pun suka sgt cats!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails