Sunday, February 20, 2011

macam mana nak hilangkan tabiat suka gigit kuku ?

Assalamualaikum semua

siapa yang suka gigit kuku dekat sini?  okey aku adalah orangnya hantu gigit kuku, hihihi kalau tak silap aku, dah lama rasanya habbit gigi kuku nie aku buat, since sekolah rendah lagi. 

aku tak tau lah macam mana nak hilangkan tabiat nie, sebab kadang-kadang dah cuba kawal untuk tak gigit kuku, tapi bila diluar kesedaran tiba-tiba jew kuku aku dah ada kat gigi, hahaha susah gila okey nak buang tabiat nie. sebab dah tabiat kita macam nie, so dengan tak sengajanya kita akan buat jugak benda nie.

time aku sekolah dulu, kuku aku memang pendek, sebab kalau aku nampak panjang sikit walaupun 1 inci, mulalah gigi aku nie gatal nak gigit, sampaikan naik buruk kuku aku, bergerigi-gerigi bentuknya. time sekolah dulu. dan bestnya aku tak pernah nak guna sepit kuku, sebab bila nak guna sepit kuku jew, gigi aku nie lebih pantas potong kuku aku bagi pendek.

tapi mujurlah sekarang dah dewasa, tabiat aku tue dapat dibuang, so sekarang nie jarang-jarang dah gigit kuku, sebab cara aku nak hilangkan tabiat nie, bila aku nampak jew kuku aku panjag sikit, aku akan ketip kuku aku tue, so bila tiba-tiba secara tak sengaja nak gigit, dah tak ada kuku, so dari situlah tabiat tue akan mula hilang.

korang ada tak cara-cara nak hilangkan tabiat gigit kuku nie? meh lah share kat sini :)

tapi misalnya ada siapa-siapa yang memang tabiat gigit kuku nie tak boleh hilang, boleh lah tolong gigitkan kuku pompuan kat bawah nie ek, comfirm korang surender, sebab terlampau penat nak gigit, hihihi... 



bye semua!


12 comments:

  1. saya pun susah nak jauhkan dari tabiat gigit kuku !

    ReplyDelete
  2. Cara nak hilangkan tabiat ni ? Mb dengan cara potong kuku tu pendek2 sampai tahap yang mmg xboleh nk gigit ape2 la, huhu

    ReplyDelete
  3. wah tak perrnah ada tabiat ni. hurmm, mungkin mcm ckp nadeyra, potong sampai btul2 pendek..

    ReplyDelete
  4. betul cakap nadeyra..potong kuku sependek2 nya..

    ReplyDelete
  5. tak sakit perut ke selalu gigit kuku?huhhuhu.Mudah dapat keracunan perut tau,jadi tekadkan lah diri untuk stop gigit kuku tuh.Huhuhuh

    ReplyDelete
  6. mase nak gigit tu bayangkan kuman yg akan masuk dlm perot . pastu pesta2 dlm perot bile kite dah gigit kuku .

    ReplyDelete
  7. huhu..ade jgk tabiat suke ggit kuku.dr kcik smpi besau gajah cmni msh lg ggt kuku.xmalu betol.hoho..mcm2 cre da wt,tp still xbjye..huu..kukukuyg huduh

    ReplyDelete
  8. huhu..jg ade tabiat yg sme.dri kecik smpi lah besau gajah pon xpuas2 ggt kuku ni.mcm2 da wat,tmpal nota kat dinding,suh mbe piap tgn klu nk mgigit nih,mogok kuku,hahhaaha...sume xmnjdi..my kuku sgt huduh..

    ReplyDelete
  9. waaaa....saye pon suke gigit kuku...malu....org laki pun kuku lagi cantik dari kuku saye

    ReplyDelete
  10. haa..korg pikir snang ker nak hilangkan habbit camtu...i think tu adalah pnyakit..hbis kdg2 dluar kawalan...tgh bfikir pn gigit kuku jg...kalo ada obat tolong share2 yer..kuku ku xlawa...mcm member aku sorg tu..always...lawa jew...:-(

    ReplyDelete
  11. pnyakit la kn..ssh nk hilgkn habbit cmtu...kuku ku pn xpenah pjg...asyik nak ptog ja...takut gigi mggatal nk gigit...mcmna nk pjg...

    ReplyDelete
  12. haa..korg pikir snang ker nak hilangkan habbit camtu...i think tu adalah pnyakit..hbis kdg2 dluar kawalan...tgh bfikir pn gigit kuku jg...kalo ada obat tolong share2 yer..kuku ku xlawa...mcm member aku sorg tu..always...lawa jew...:-(

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails